Pokud chcete mít svoje vlastní webové stránky nebo e-shop více než dobře viditelné pro vyhledávače, měli byste je mít zároveň přátelské pro uživatele. Jedno jde totiž ruku v ruce s druhým. Kvalitní SEO vás přiblíží vašim návštěvníkům na dosah a přinese vám tolik očekávaný zisk. Jaké weby se líbí vyhledávačům? V hledáčku zájmu vyhledávačů jsou webové stránky nebo e-shopy, které jsou pro jejich uživatele přehledné. Hodnotí se tedy dostatečně rozvětvená struktura, stejně jako kvalita textů. V neposlední řadě jsou to i zpětné odkazy z relevantních webů, které přispějí k lepším pozicím ve vyhledávačích. Důležitou roli přitom hraje i kvalita a tématická spřízněnost stránky, která na váš web odkazuje. Pod kvalitou stránky si představte to, jak je daná stránka hodnocena vyhledávači. A relevance znamená, jak moc podobná tématy a obsahem stránka je. Z toho vyplývá, že z webu o lokomotivách nemá cenu odkazovat na web o kosmetických přípravcích. Co je to linkbuilding? Zjednodušeně řečeno, zpětné odkazy v SEO řeči představují doporučení ostatních webových stránek. Je to něco jako hlas ve váš prospěch, který vás posune na bližší pozice ve vyhledávačích. S linkbuildingem, tedy s budováním zpětných odkazů, nebudete hotovi prakticky nikdy, protože stále budete nacházet mezery, které je třeba vyplnit, a zlepšit tím vaše webové stránky. Jak by měl vypadat správný zpětný odkaz? V textu odkazu (anchor text) by se měla objevovat vámi vybraná klíčová slova. V titulku odkazu („title“), i když to není povinný údaj, určitě uvádějte opět klíčová slova. Nejkvalitnější zpětný odkaz je umístěný v textu ve společnosti vhodných klíčových slov a kvalitního a pestrého textu . Do patičky webu zpětný odkaz opravdu nedávejte. Nevypadá to důvěryhodně. Zpětný odkaz nemusí vést vždy na vaši domovskou stránku webu. Měl by však korespondovat s tím, co nabízí. Prodáváte dětské zboží a vytváříte zpětný odkaz na kojenecké kalhotky? Tak zpětný odkaz směřujte na ty stránky e-shopu, kde tyto kojenecké kalhotky k prodeji nabízíte.